Vinmonopolets omdømme (2015)

I løpet av året blir Vinmonopolet vurdert i flere omdømmemålinger. De fleste gjøres av eksterne aktører, men vi gjennomfører også en egen omdømmemåling årlig i samarbeid med TNS Gallup.

TNS Gallups omdømmeundersøkelse 

Fornøyde kunder gir for tredje år på rad Vinmonopolet seieren i TNS Gallups omdømmeundersøkelse. Dette er tredje gang Vinmonopolet er målt i denne omdømmeundersøkelsen, og det er tredje gang vi topper listen. I tillegg har vi gått frem 4 poeng til 76, som er den høyeste scoren som er målt noensinne, og hele åtte poeng foran andreplassen.

BIs kundebarometer 

Vinmonopolet går tilbake kun 2,5 poeng, men havner på en 22. plass etter fjorårets tiendeplass. Med en score på 79,3 havner vi i gruppen med bedrifter som norske kunder er tilfreds med.

Innbyggerundersøkelsen 

I Innbyggerundersøkelsen 2015 har 11 000 nordmenn sagt sin mening om hvordan det er å leve i Norge og hvor fornøyde de er med tjenester fra det offentlige. Av de 45 vurderte tjenestene kommer Vinmonopolet med 79 poeng på en delt førsteplass sammen med Universitetet. Dette er ett poeng foran høyskolene og fire poeng foran Lånekassen. 

Egen omdømmeundersøkelse 

Folk er mer fornøyde med Vinmonopolet enn noen gang. Det kommer frem i årets omdømmeundersøkelse gjennomført av TNS Gallup for Vinmonopolet. Hele 88 prosent av de spurte har et ganske eller meget godt inntrykk av Polet, og det er service, hjelpsomhet og fagkunnskap i kundemøtet som er de viktigste suksessfaktorene.

Dette er tredje gang Vinmonopolet er målt i denne omdømmeundersøkelsen, og det er tredje gang vi topper listen.