Alkoholfritt fortsatt i vekst

Suksessen for de alkoholfrie produktene fortsetter. Vi merker en vedvarende entusiasme hos både kunder og egne ansatte. Dette er gode produkter med høy kvalitet, som er svært anvendelig, både i seg selv og til mat.

Salget av alkoholfrie produkter økte også i 2014. Det ble solgt totalt 318 000 liter, en økning på 13,5 prosent fra 2013.

Produktlanseringer
Den økte etterspørselen etter gode alkoholfrie produkter ble fulgt opp med jevnt påfyll av nye produkter i 2014. Mest frukt- og eplemoster ble lansert, men også en del nye produkttyper med spennende smaker.

Varefaglig satsing
Vi gav ut en ny brosjyre om alkoholfritt i 2013. «Drikke for alle – God drikke uten alkohol» gir eple- og fruktmoster fra Norge ekstra oppmerksomhet. Dette er produkter som viser noe av det beste ved norsk gårdsbruk og de faller spesielt godt i smak hos våre kunder. De er godt egnet som leskedrikk eller som følge til maten. Brosjyren presenterer epler og most slik som druer og vin blir presentert, hvor råvarer, jordsmonn, klima og produksjonsteknikk blir vektlagt. I tillegg til brosjyren, blir det ved hvert mattema presentert gode alkoholfrie alternativer, og varefaglig avdeling vil fortsette satsingen i årene fremover.

Den økte etterspørselen etter gode alkoholfrie produkter ble fulgt opp med jevnt påfyll av nye produkter i 2014.