Informasjons-
materiell

I arbeidet med å kunne gi kundene et godt grunnlag for å velge riktig drikke til riktig matrett, blir det hvert år produsert en del brosjyre- materiell som kundene kan ta med seg fra butikkene våre.

I 2010 ble det utgitt seks utgaver av Vinbladet, Produktkatalogen og Nyheter. Det ble også produsert fire brosjyrer og nærmere 20 matkort.

Vinbladet gir leseren innblikk i varefaglig informasjon på et forståelig nivå for de aller fleste, mens Produktkatalogen og Nyheter gir en god oversikt over hvilke produkter som er å finne i butikkene for to måneder av gangen. 

Brosjyrene tok for seg temaene alkoholfritt, drikke til ost, øl og brennevin.
Alkoholfrie alternativer blir ofte vann, mineralvann eller brus. Brosjyren Alkoholfritt til hverdag og fest gir et innblikk i hvilke andre alternativer som finnes. Har du for eksempel ikke smakt grønn te til sushi, så anbefales du å teste dette.

Drikke til ost gir tips om hvilke typer drikke som passer til blant annet parmesan og gorgonzola, og 38 andre utvalgte oster. Ost er ikke bare ost, så smaksopplevelsen kan høynes med riktig valgt drikke til.
Brosjyren Litt om øl tar for seg åtte klassiske øltyper og hva slags mat som passer til. For øl og mat er så mye mer enn pils og pølse.
Brennevin kan også variere i kvalitet, like mye som øl og vin kan. Brosjyren Brennevin gir en enkel og grei forklaring på hva et godt brennevin er, og hva det skal smake og hvorfor.

Matkortene ble laget som enkle tipskort opp mot høysesongene påske, sommer og høst. Det ble der gitt forslag til drikke til noen av sesongens typiske matretter, som lammelår, jordbær, kylling, salat, og andre aktuelle retter.

I tillegg ble det lansert temakort til fokusområdet Sør-Afrika i juli. Kortene tok for seg forskjellige vinområder og druetyper i landet, og hva slags vin som kommer fra disse.

Ved slutten av året kom det fire forskjellige vinklubbkort, med tips til hvordan man kan få bedre faglig utbytte av vinsmakinger. Temaene var Smak av fat, Frukt i vin, Tannin i vin og Syre i hvitvin.